Naklápění světel STEPPER Kit

 

Naklápění světel STEPPER Kit

Naklápění světel FSHL STEPPER

 

Řídící jednotka FSHL (Full System with Headlamp Leveling) je plnohodnotnou jednotkou SHL pocházející z divize CAI (Cybertronic Automotive Industry). Jak již napovídá název, jedná se o zařízení pro naklápění světel dle zatížení zadní nápravy. Měření zatížení neprobíhá již zažitým způsobem, ale zcela nově bezkontaktní optickou technologii založenou na metodě trilingulace. Trilingulační měření zaručuje jistou odolnost vůči okolnímu slunečnímu svitu. Životnost jednotky FSHL je tímto prakticky neomezena. Konstrukce je provedená z odolné hliníkové slitiny s povrchovou úpravou s laserovým potiskem pro lepší věrohodnost na STK.

Jednotky FSHL jsou standardně dodávány s montážním návodem a neodnímatelným odolným kabelem o délce 4-5m s permanentním magnetem pro nastavení. V automobilovém průmyslu se používají dva odlišné elektromechanické naklápěcí prvky. Ten jednodužší je tří vodičový servomotor nacházející se v 80% vozech. Ovládání toho motoru je celkem snadné, neboť motor si sám hlídá nastavenou výšku. Složitějším elektromechanickým prvkem je čtyř, nebo pěti vodičový krokový motor (stepper). Krokové motory mají pouze dvě cívky, které se musí správně budit v závislosti na rotujícím magnetickém poli a zároveň řídící system těchto motorů musí počítat jednotlivé kroky, aby vždy nastavil motor do přibližně stejné polohy. Z toho plyne, že i jednotka ovládající krokové motory bude poměrně větší a mnohem složitější. Podle toho jaký máte ve voze typ motoru pro naklápění světel, si můžete vybrat jednotku FSHL-Servo, FSHL-Stepper.

 

Popis jednotky:

Jednotka FSHL-Stepper je univerzální, dokáže ovládat všechny druhy krokových motorů (tj. čtyř i pěti vodičových). Stačí FSHL připojit přímo na náklápěcí krokový motor ve světlometu, nastavit výšku podvozku i maximální výšku vysunutí krokového motoru a celý naklápěcí systém je funkční. Jedna jednotka FSHL dokáže ovládat oba světlomety! Přesné zapojení najdete v přiloženém návodu. Jednotka FSHL po připojení napájení (zapnutí světel) má malou prodlevu pro náběh světelného toku z výbojek a pak provede známý synchronizační posuv dolů a zpět do definované polohy s drobnou korekcí dle zatížení zadní nápravy. Jednotka v zadní části vozu pouze měří vzdálenost podvozku od vozovky optickou metodou a přibližně nastavuje výšku světel dle zatížení zadní nápravy. Zařízení minimálně trpí na znečištění optického senzoru okolní nečistotou na podvozku, neboť pro funkci stačí minimální průzor. Testy ukázaly, že dostatečný průzor je vždy, neboť povrch krabičky FSHL je přirozeně čistěn stříkající vodou. V případě hrubších nečistot (zmrzlý sníh, bláto) bude pravděpodobně delší dobu trvat (delší doba regenerace), než se nečistoty uvolní, to ovšem vůbec nevadí, světla vždy zůstanou v maximální nastavené poloze a až bude senzor funkční, tak jednotka FSHL doladí výšku světel. Tak jako všechny jednotky FSHL, tak i FSHL-Servo disponuje důmyslnou filtrací nerovností vozovky. Bez tohoto filtru by Váš naklápěcí motorek brzo "umřel". Znamená to, že jednotka vždy seřídí světla, až je podvozek v naprostém klidu. Stále houpající se podvozek jednotka značně ignoruje. FSHL-Stepper najde uplatnění především v instalaci originálních xenonových světel do vozů nižších tříd, nebo tam, kde výměna starého nefunkčního naklápěcího systému je příliž drahá. Použití je dáno přímo typem motoru, neboť krokové motory se většinou používají jen v originálních xenonových světlech.

 

- od 15.08.2012 je instalovaný nový SW, který modul zhruba po dvou minutách odstavý, aby nedocházelo k seřizování za jízdy. Tuhle úpravu si vyžádali zákazníci.

Naše cena: 3 340,-
Dostupnost: Dočasně nedostupné

© 2012 Cybertronic-labs.cz | Vyrobili: Prezentuji.cz - tvorba webových stránek